INLÄGGSIDA alicemazing -

ENGLAND PART ONE

Som ingen säkert missat så avslutade jag mitt fantastiska sommarlov med att besöka staden där dem kör på fel sida, är vakna hela natten fastän dem jobbar dagen efter, tar med vagnarna ifrån mataffärerna för att dem inte orkar packa ner maten i kassar, pratar engelska med annorlunda accent och där varannan människan har på sig en fotbollströja. I love you London! 


Jag var ju uppe i varv tjugofyra timmar om dygnet när jag var där, så ber om ursäkt för konstiga och hastiga blogginlägg. Nu sitter jag äntligen vid en dator och kan bjussa på bilder ifrån min otroligt bra resa. 

Första dagen överraskade jag daddicool med att komma, han hade verkligen ingen aning om att jag skulle stå utanför hans jobb när han slutade. Kan inte förstå att alla höll tyst om detta! Vi åkte iallafall hem till honom och hade catch-up osv. Sen åkte jag vidare till Snodland, Kent.

Visst är här fint? Påminner lite om desperete houswifves. Min fabror, hans fru + mina kusiner bor här. Detta är ungefär 1,5h utanför London. Jag stannade här i några dagar, det var superlugnt och supermysigt! 
När det var dags att säga bye till Snodland tog jag mig runt med tåg, underground och buss för att komma till London. Denna resan beräknades ta 1,5 h ungefär. Jag reste i 4h för att just den underground linjen jag skulle ta var avstängd. Typiskt? Men tillslut kom jag fram till min kusin! 
 
Ni får nöja er med dessa bilderna sålänge. Part two kommer imorgon. Ifall ni vill se mer ifrån UK så finns det faktiskt en egen kategori som heter "London" klicka HÄR för att komma dit.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0