INLÄGGSIDA alicemazing -

Motivation

Får fler kommentarer än vad jag kan hantera just nu. Någon måste ha länkat min blogg eller så har jag hamnat på någon framsida på någon hemsida. Blir helt galen! Nej, det är alltid roligt med extra uppmärksamhet utan att behöva lyfta en fot. Såg att jag fått en jättefin kommentar av en anonym tjej -

Postat av:
Hej, jag är en helt random tjej och jag ville bara säga att jag vill vara som dig. jag vill kunna gå till gymmet och work the ass of me, men jag orkar knappast gå upp för att hämta fjärkontrollen. hur får man motivation? känner lite press på mig för sommaren är snart här.

Svar: jag tycker det är lättare om man sätter upp ett mål. Tex drömvikten eller att man ska träna ett visst antal gånger i veckan. Något som man inte ska göra är att överträna, vilket jag gjort de senaste veckorna. Det är inte alls bra! Men jag tycker man ska röra sig eller göra någon sorts fysisk aktivitet varenda dag. Jag har hört många säga att man inte ska träna varje dag! Det är bullshit för mig, ska man äta varje dag ska man träna varje dag också. Tränar man gym varje dag, kan man dela upp vilka muskler man ska träna. Man kan börja med en powerwalk några gånger i veckan, träna gym någon gång då och då. När jag känner mig omotiverad brukar jag sätta igång bra peppmusik, brukar även kolla på träningsbilder, ibland kollar jag även på överviktiga människor och tänker - det ska inte vara jag om 10 år. Men man måste tänka på att allt sitter egentligen i huvudet. Du måste hitta rätt motivation! Hoppas du kommer igång med träningen nu & lycka till!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0